KÖPVILLKOR

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag: LINN & Company AB
www.mrwillow.se

Organisationsnummer: 559150-2785
Telefonnummer: 019-141000
E-postadress: info@mrwillow.se

LINN & Company AB
Sveaparken 32 
70225 Örebro

Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Vi reserverar oss för att det ibland kan förekomma fel prissättning på en vara här i vår webb butik. Vi strävar alltid efter ha ett korrekt pris men ibland så kommer den mänskliga faktorn fram. 

Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms. Vi erbjuder följande betalsätt:Klarna Checkout
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

 

Leveranser, retur och reklamation

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

Leverans
Blomsterleverans inom Örebro city närområden 125 kr
Inredning, kläder, skafferi och mindre lampor frakt 89 kr
Större möbler, lampor och soffor återkopplar vi till er som kund för uppskattat leveranspris

Leverans inom ca 5-10 dagar till närmsta utlämningsställe gäller lagervaror.
Beställningsvaror: Lampor och Bord 1-2 veckor, Soffor 1-4 veckor.

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget anges gäller 5-10 dagars leveranstid. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar, gäller ej beställningsvaror som soffor, lampor och möbler. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Avbokningspolicy
Vissa artiklar i vår butik kan erbjudas som prenumeration eller förbeställning. Denna avbokningspolicy förklarar hur du kan ändra eller avbryta dessa typer av köp.

Prenumerationer
När du köper en prenumeration får du återkommande leveranser. Dessa baseras på den prenumerationsperiod och frekvens du väljer.
Dina betalningsuppgifter lagras säkert, och du debiteras för varje leverans, om du inte väljer att betala i förväg.
Vissa prenumerationer förnyas automatiskt vid slutet av perioden. Om du inte vill förnya prenumerationen kan du avbryta den.
Om du vill ändra eller avsluta din prenumeration kan du göra det när som helst. Dina orderbekräftelsemail innehåller länkar till din beställning, där du kan hantera din prenumeration.
Se vår returpolicy för mer information om returer och återbetalningar.

Förbeställningar/Beställningsvara
När du köper en förbeställning köper du en produkt som är en beställningsvara. Vi kommer då att ta ut en betalning, det vill säg en delbetalning på 50% av produktens summa vid köptillfället, lagra din betalningsmetod och sedan slutföra och debitera återstående belopp när varan är levererad till ditt hem.

Du kan avbryta en förbeställning med delbetalning om vi ännu inte har hunnit lägga ordern hos leverantören. Om beställningen redan har slutförts kan den inte avbrytas, och den delbetalning du gjort återbetalas inte. Däremot behöver du inte betala det återstående beloppet. För mer information om returer och återbetalningar, se vår returpolicy.

Retur

Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Returer skickas till:
Mr Willow
Bredgatan 4
70225 Örebro

Reklamation

3.1 TRANSPORTSKADA ELLER FEL

Var noga med att kontrollera emballage direkt vid mottagandet. Notera emballageskador på fraktsedeln innan du godkänner och kvitterar med din namnteckning. Eventuella transportskador på varor eller emballage reklameras direkt till chauffören (eller postombudet) på frakthandlingarna. Kontrollera därför godset noga vid leveransen. Transportskador ska anmälas inom 24 timmar. Allt emballage ska sparas. Detta för möjlighet att kräva ersättning från posten/åkeriet. 

Kontakta oss omedelbart om emballage och/eller varan är skadad. 
För att kunna utreda er reklamation behöver vi:
Bilder på produkt och emballage; helhetsbild på produkt, detaljbild på skada, helhetsbild på ytteremballage, detaljbild på inner emballage.

Känsliga produkter som stenskivor samt speglar ska kontrolleras i samband med leverans. Det är kundens rättighet och skyldighet att kontrollera samt att vid eventuell skada – göra notering om transportskada på fraktsedeln. 

Vi vill uppmärksamma dig på att ansvaret för godset övergår till mottagaren efter slutförd leverans och åtgärder för att skadan inte ska förvärras ska vidtas. Tänk på att varken gods eller emballage får kasseras, vidaretransporteras eller hanteras innan slutförd reklamation.

Synliga fabrikations defekter ska anmälas till oss senast 24 h efter mottagande mottagande för möjlighet till ersättning.
Vårt sortiment består av handgjorda produkter samt produkter i naturmaterial så som; massivt trä, marmor, kalksten, ull, rotting, bambu och återvunnen teak, vilka naturligt påverkas över tid. Naturmaterial ska inte behandlas utan ska åldras med värdighet och få patina. Handgjorda produkter är aldrig perfekta och skönhetsfel så som t.ex. synliga svetsmärken eller andra ojämnheter i material är inte underlag för reklamation.
Skavanker och märken på möbler som inte syns på 1 m avstånd räknas inte som defekt. Skavanker och märken på delar som efter montering inte är synligt är inte underlag för reklamation.
Våra tapeter handtrycks eller trycks som digitaltryck. Tapet kan skilja sig något från tapetprov i nyans. Du får alltid tapeter från samma batch. Beställningar som görs vid olika tillfällen har sannolikt olika batchnummer och skiljer sig i utseende.

För reklamation kontakta oss på följande e-postadress: info@mrwillow.se

Skulle det vara något fel på den vara du beställt ber vi dig att kontakta kundservice via e-post och bifoga en bild. Vi hanterar reklamationen så snabbt som möjligt. Det är både mottagarens och avsändarens ansvar att hålla nere kostnaderna vid reklamationer. Vi gör vårt yttersta för att reklamationer löses så smidigt och enkelt som möjligt.
Anmäld reklamation där felsökning krävs och där varan konstateras som felfri debiteras kund de kostnader som felsökning inneburit.

 

14 dagars öppet köp

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Vi godkänner ej returer om ni ej har meddelat oss.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Returer skickas till:
Mr Willow
Bredgatan 4
70225 Örebro

 

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

 

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.


Har du drömmar om ditt boende, som du känner att du inte får till för att tiden inte riktigt räcker till eller för att du känner dig osäker? För att skapa ett hem som både är praktiskt men även ombonat krävs det framför allt tid men även lite intresse. Att anlita en inredare som tar hand om alla dessa moment är en bra investering i både tid och pengar. Vi ser dina behov och drömmar, och skapar ditt drömhem. Du slipper dyra felköp och behöver inte trängas i butiker på helger och kvällar. Vi hjälper dig oavsett om det handlar om ett rum eller ett helt hus.

Kontakta oss på 019-141000 alt fia@mrwillow.se